my wall

Thursday 31 January 2013

Tentang cinta hati

Da lme x cerite pasal ank bujang aku kan.  Dah besa da die. Sedikit bangga tgk my lil son da besa dgn sihat.. Adakalanye die bole disuruh. Adekalanye perangainye eeeee tak tau nk ckp dah. Bile da besa, pale otak berkembang aku lak bole pengsannnn dgn die.. 

Di usia 18 bulan dedet makin bijak mcm kwn2 sebaya die. Makan x mau tp main mau. Kalau psl lasak jgn cakap la.. X mkn saman. Badan je kecik. Tp x dgr kate. Ikut suke die je ape nk buat. Tp die ape tau kn... Tp oleh sebab kesabaran tinggi maka aku layan kn aje la... klu melebih2 aku piat aje telinga die.. 

Amsyar cukup suke dgn kucing. Suke die sini bkn jumpe kucing dibelai, dipeluk, dicium, ditimang kucing tu. Die x buat sume tu tp dibuli kucing tu lagi ade! Cukup suke dgn si comot kucing belaan family aku. Nmpk je kucing serta merta die jerit lpas tu dikejar kucing tu satu rumah. Smpai satu tahap nenek die trpksa kurung comot dlm sngkar sbb kesian kn kucing tu.

Pntg nmpk kelibat kucing ditariknye ekor lpas tu gelak. Pernah sekali die amik penapis santan nenek die dan serkup kepala kucing tu lpas tu heret ke lua. Kucing tu pon layan kn aje.. Diam lak tu. Adeh.

Amsyar dah bole fhm mksud rindu!
Tacing ibu bile die rindukan kakak2 sepupu die. Bile sekolah mula die jarang jumpa kakak2 die sbb diorg da sek jauh. Selalu lpas blk sek kakak2 die dtg rumah main dgn amsyar. Skrg ni x lagi. 

Pernah main wasap dgn akak aku. Kakak aku sempat post gamba ank2 die then aku tunjukkan kt amsyar.. x semena2 die nangis sedih.. mndayu2 nangis die.. sian die. owh! die da tau ape mkna rindu sebenarnye. Esoknye aku bwk die jmp kakak2 die. Kemain hepi smpai ber big hugs gitu. wahhh kau...
 
 

Nmpk x keakraban mereka.. Tuhan.. jgn pisah kn mereka...

Kakak2 die pon sgt sayang kn die.. Smpai amsyar siram air teh pon diorg diam.. Ya tuhan... itu da pndai buli namenye.. Ye buli. Amsyar suke buli org. X bole tgk org mniarap die terus naik blkg badan dan buat2 naik moto siap eksiden lagi.. wahahaha... klu setakat pkcik mkcik die x pe ni kakak2 die yg kecik pon jd mngsa.. adeh. 



Ats ni pon ade unsur pmbulian.. nk bsikal si kkak x bg.. die geram tolak kkak lju2.. kkak die x nk mngalah. Tetap x nk bg bsikal.Bile x dpt bsikal tu dgn selmber die dduk dpn kkak die.. hahaha....

Gitu ler amsyar... nk cerite tntg amsyar pnjg berjela2 x ckup mse. Rse nye ni da berjela la kan.. ade mase jmpe lg.. 

Terime kasih krna sudi mmbace.. hehehehehe.. :)

No comments:

Post a Comment