my wall

Monday 4 February 2013

Kuih koci oh kuih koci

Bile ckp pasal kuih zaman kenang kenangan dulu aku tringat kn kuih koci. Kucih koci yg mak buat. Bukan kuih koci jer tp kuih donut gula, donut sambal, karipap, ketayap, ape tah lagi.. aku lupe. Lupe sbb mk da lme x buat kuih. Last kuih yg mak buat adalah karipap. Biarpon aku lupe segala kuih yg mk prnah buat tp aku x pernah lupe rase kuih itu yg sedap...

Mak buat kuih sume comlpete. Rse2 sume mak cmtu. Nk buat yg sedap utk ank2 n suami. X mcm beli sume dikurangkan kuantiti sbb nk jimat. Tp ade jgk pnjual yg x kedekut. 

Yg mmbuat kan aku tringat2 skrg adalah kuih koci mak. Kalau la kecik2 dulu tringat nk tgkap gamba sblum mkn aku dah tangkap dah. Dlm pngukus tu aku snap kasi tnjuk satu donia kuih koci mak aku. Tp dulu x trlintas pon nk tngkap gamba. harharhar. 

Mule tringat kn kuih koci mse habi beli utk srapan. Seeedddaaapppp sgt kuih tu mcm mak buat. Klu kuih sdp mesti kite sme kn dgn mk kite kn. Smpi hbis aku bedal. Mse mkn kuih tu aku ckp ehh knp sedap sgt nihhh. Betul la. sedap.. 

Mse tu jgk aku tringat mk buat kuih koci. Mk rajin sgt dlu. Skrg die da krg buat. Mk pon x sehat sgt. Kmi pon x meminta die buat itu ini. Tp kuih2 mk ttp sedap n no 1 dlm tekak aku. Bahagia je.. kihkihkih

Habi soh buat sendiri.. Bab tu aku kne pikir dulu sblum buat. Klu buat sendiri same kah dgn mak punye n kat kedai yg aku ckp sdp tuh. Aku kne berguru dgn mak sblum kasi laki aku mkn kuih koci aku.. bahbahbah.


Image from instagram..

Ats ni kuih koci made in kedai. Kedai yg aku ckp sodap tuh.. Nme kedai tu nasi dagang pok ya yang dok mnjung mustahil x tau kedai ini kan... Ade dua jnis kuih koci di kedai itu habi beli dua jnis tu sekali utk isteri yg comei nih.. *mate kelip2 

Bab buat sndiri tringin jgk. Nti aku berguru dgn mak..

Da~ ~ ~

No comments:

Post a Comment