my wall

Tuesday 1 January 2013

cerite pertama di tahun 2013....

Cuti sekolah da abess.. yeay yg kne sekolah siap sedia la... x  leh honeymoon lg.. Aku nk ckp pdn muka kt adik bngsu aku sbb thn ni doe sorg kne skolah.. sorg2 kne bgn pg, gi sekolah sorg2, sume kne sorg2.. kahkahkah....  


Cepat mse berlalu.. dr zaman adik bradik  aku gi sekolah rmai2 skrg tnggal sorg je.... alahai.. tp tgk die cm best jekk sume brg sekolah abh mak bli kan die yg mahal2.. gigih mak abh aku tw... mklum  la tngl sorg... x mak abh belikan kkak n abg die yg hulur... untung lerrrrr jadi ank bongsuuuuu....

Kalau dulu adik badik nk sekolah aku la yg kurang bernasib baik sbb kurang dpt brg bru.. Sb nye kne bhagi dgn yg lain.. even abh keje gomen bukan la senang sgt... tp abh selalu bg yg terbaik kt  kami.. abah besttttt...

Time nk bukak sekolah aku kne pki kasut turun tmurun.. pki ksut kkak aku.. kkak aku dpt ksut baru.. kesian kn kt aku... tp aku ok jekkk.. phm dgn situasi abh mse tu... tp bile smpai msenye aku  dpt gak ksut baru.. Bju sekolah pon dpt bju kkak.. nsib kkak aku jnis cermat.. dpt la bju elok.. Tp yg pasti walau dpt bju  kkak bju baru tetap ade...

Duit belanja... ermmm mse  dulu bwk limaposen dh ckup...tp ni mse sek rendah le.. mee tigaposen air duaposen... kenyang smpai balik.. skrg limaposen dpt  ape... kuih pon tiga singgit.. air skrg ade ke sen sen ni.. x pasti.. tp aku tgk adik aku punye blanja skrg umangaiii.. mmg x sme dgn aku.. Walau dulu limaposen bole bli mcm2 tp kmi bwk bekal.. gigih kn mk aku msk nasi greng.. mee greng.. bhun greg... sedappppp

Naik sek mnengah da x nk bwk bekalll.. x stndart kata ko... muahahaha... tp satu ari bwk singgit.. tu pon kenyang.. mcm2 bole bli.. nasi lmk limaposen air limaposen.. bdk  sekarang nk ke bwk sehengget gi sekolah...kte adik  aku singgit bole bli apeeeeee.. huh.. demand je lebihhh... sekurang nye nk limahengget bru ckup.. limahengget klu kmpol sebulan kaya oooo..... hahaha...

Bile ingt wku sekolah dlu mmg best.. walau ade phit mnis tp ble dkenang jadi indah.. bole cite kt ank bile die da besa.. walau  aku x rse sesusah kwn lain yg x  mkn, x brganti pakaian msuk sem baru, yg ke sekolah jln kaki, yg tiada duit blnja tp aku juga ade cerita sndiri.... cerita yg indahhh...

Selain adik bongsu aku ank2 sedara aku pon berlumba2 dgn koleksi yg  mak diorg beli kn.. kemain lagi tgk ank dara tu nk begaya ke sekolah.. sekali tgk.mcm nk raya dah. heheheh... Da besa da ank2 sedara aku.. Rse.kejappppp je tgk diorg mse baby..

Dah rse berjela kot naip nihhhh..... sje isi mse yg sdikt terluang ni... kehkehkeh..

Selamat belajar semueee....

No comments:

Post a Comment