my wall

Tuesday 6 August 2013

Cerite puase aku..

Alhamdulillah masih ade sifat rajin rupenye aku ni.. Dah penghujung puasa bru terhegeh2 nk bkk blog. Bile bkk blog hampir semue kwn2 update cite pasal raye. Maklom le esok raye... Esok raye tp aku nk hapdet cite pasal puasa sbb aku ade cite nk share dgn kengkawan...

2 minggu puasa alhamdulillah bejalan lncar. Aku pon rajin msak. X de menu special pon aku masak cukup sekadar suami suke.. Tgk dlm fb kengkawan post menu hari2 yg diorg masak tp aku sekali pon x pernah. Sbb aku masak ala kadar aje.. Malu kot nk tayang bagai. huahuahua...

Tu cite 2 mnggu puasa. Lpas tu mood nk masak makin kureng. Sbb nye amsyar dilanda demam. Aku perasan die demam mse sahur. Bdn die panas. Aku pnggil habi utk kpastian. Habi pon ckp amsyar demam.
Aku kalo ank demam mule la kelam kabut. Mmg susah nk lelap mate. Jage aje die siang malam. Kejap2 tgk die, renung die, tuam air bunga raya...

Mule2 ingt demam biase. Masuk hari ke 3 demam die x kebah. Yg pelik sinag ok. Malam panas bdn nye. Aku da risau... Bawak gi jmpa doktor pon doktor ckp demam bese2..Then mse nk tido aku dgr amsyar laga2 kn gigi die. Ouhhh ngilu ok dgr gigi kne laga.. Aku ckp kt habi mgkin demam tumbuh gigi... Bile habi cek mmg btol ade gigi bru tumbuh.. Pecah gusi org ckp... Sakit kot smpai demam2. Org tua pon x thn kalau sakit gigi ni apelagi budak cm amsyar. Sedih!

Kesian sgt dgn amsayr  mse tu.. Mcm nk je transfer sakit tu kt aku tp x bole. Aku cume peluk die, reda kn sikit sakit die.. Dlm tempoh sakit tu die mmg x mkn. Asyik mnum susu jek... Bt bubur pon x mau...

Genap seminggu demam die beransur hilang. Bile demam dah hilang aku perasan amsayr x cm dulu.. Asyik kje nk marahhhhhh jek. Tegur sikit marah. Bile x dpt ape yg die nk guling2 nangis nye.. Lpas tu suke pukul ayh dgn ibu die. Mmg sakit le kne lempang, cubit, tempeleng... Kdg2 ilang sabar mmg kne balik le dgn aku.. huhuhuhuhu...

Mse amsyar jadi cm tu aku x terpikir nk beli air anugerah ke, air zam zam ke kt die. Yg aku tau nk mntk air penawar kt sorg mkcik kt taman mak aku.. Dtg kkak aku di baginye air anugerah dgn air zam2.. Nak bg amsayr minum air tu mmg x lah.. Die x suke air kosong. Jadi aku masukkan air tu dlm susu amsyar n selawat 3 kali mntak dilembut kn hati nye... Buat je mcm tu smpai dua2 air tu habis 1 botol...

Alhamdulillah... beberapa hari lpas bg amsyar mnum mmg nmpk perubahan die. Syukur sgt2... Semua dah jadi cm biase.. Berkat dua2 air ni dpt la tgk die senyum, bole bergurau... Senang skrg ye ade air2 yg bermanfaat.. X yah ketok pintu umh org semata2 nk kn air penawar... hehehehehhee

Ok la.. dah pnjg berjela2 gamak nye aku menaip... Mate pon terkebil2 ajak tido.. Tp hari ni hari sebok. Mujur ayh amsyar dah setat cuti.. Bole tlg jage kn amsyar... Ptg kang aku gerak balik kpg suami di Parit. Raya kedua baru grk ke JB sbb family aku mmg beraya di sana saban taun...

Selamat hari raya bt kengkawan maaf zahir batin kalau aku ade terkasar bahasa, terasa apa2 yg tidak disengajakan... :)

No comments:

Post a Comment