my wall

Monday 19 August 2013

Gaya raya kami....

Gaya raya kami yg simple pada 1 syawal...
Aku pilih tema oren..
Oren x dpt pki tahun lpas sbb thn lpas purple
Maka nya oren dibawa ke thn ini
Tu pon hmpir2 x jd sbb bju amsyar x de
Last minit dpt yg berkenan 
Sepasang lg tuh dgn ayah nye....
Baju aku juge beli siap
Bekenan sungguh patern yg x sarat dgn manik
Terus smbar sepasang....






Kelam kabut btol dgn 2 lelaki ni.. tgk je la sampin laki aku. Beterabur hbis. Nasib si ank punye da siap cangkuk. Kalo x dgn die sekali beterabur. 

Same je ank dgn ayah.. x suke pki sampin. Pki pon bt syarat. Butang bju melayu pon x suke pki smpai hbis.. Rimas agknye... Dua2 ank beranak punya perangai yg sameeeeee je.. Sebijik!! Aku pulak beriye2 sbb nk nmpk cntik... huahuahua...

Tudung plk aku selesa dgn bawal.. Knp tah mmg minat sgt dgn bawal. Seingat aku tiap kali raya mesti pilihan aku bawal... Tp ade mase minat jugak le dgn tdung yg berawning... 

Raya pertama aku beraya di Kg suami aku di parit.. 2 tahun raya pertama di kg suami. Raya kedua kami grk balik jb. Mkanan di kg suami aku yg femes adelah lemang... Pergi la mne2 rumah mesti ade lemang. 

Lemang lak tu ade lemang yg biase kite mkn tu, lemang jagung.. sedapp sgt.. lemang pulut itam, pas tu ade lemang manis.. aku x makan lak lemang manis ni... takut x leh terime... so aku tgk je la org mkn lemang yg manis tu....

Lemang kt kpg suami aku adik beradik suami aku bt.. Diorg ni pakar wt lemang kot sbb semua lemang yg deme bt elok2 belaka... X hangit tepi2 tu. Bile mkn pon selesa aje kt dlm mulut... hehehehehe....

Prepare untuk lemang...


Mlm raya tu adik bradik hsb sebok bakar lemang, buat sup tulang siap, mmg nmpk kemeriahan nye... terubat sikit rindu sbb x dpt beraya dgn family... huhuhuhu.. insyaallah thn depan aku beraya dgn family aku pulak....

Kt johor pulak mmg beraya sakan... sedara mara rmi kt sne. Kali ni aku dduk jb lame sikit. Seminggu di sane.. Sempat la bwk amsyar jenjalan... Tp x mao cite kat sini.. Penat ehhhh naip.. next entri kot. Dlm breket kalau rajin... huahuahuahua.... 

Jap g ade org nk dtg beraya nk prepare ape yg patot. Tme rajin2 ni masak le ape yg patot utk tetamu.. Kalu malas mkn aje la kuih raya kan..... heheheheh. Bye!!

No comments:

Post a Comment