my wall

Thursday 27 June 2013

Jerebu plzz jangan datang lagi.....

Baru ni jerebu datang menyinggah negara kite. Kalau kate sape2 yg dpt kesan jerebu aku la slh sorg drp nye. Mmg x best bile jadi mngsa jerebu. 

Aku ingt lagi last jerebu teruk yg aku pernah jmpa mse aku dok kat base TLDM. Dok tingkat 7 mmg nmpk sgt jerebu nye. Kabur.. Dua blok yg berselang dari blok aku pon x jelas kelihatan. Tp mase tu aku budak lg. Jerebu tp aku pikir kabus yg sejuk2.. Bab kesihatan lnsung x amik port.. Biaselah... 

Tp kali ni jerebu nye bole thn jgk teruknye. Smpai aku sesak nafas, pening, muntah.. X bole wt ape. Teruk sgt mse tu. Kt luar umah nmpk sgt asap siap dgn bau sekali.

Aku ade bawak amsyar pergi giant beli brg mse tu. Keluar kereta mmg dah siap2 tutp mulut dgn hidung amsyar. Tp hidung mulut aku x tutup. Lebih pikir kn ank. Pas tu hamikk kau.

Smpai aje umh aku yg terbaring. Amsyar rilex x de ape. Ari tu mmg on ekon sentiasa dduk je kami dlm ekon... Teruk sgt ari tu.

Nasib baik amsyar x jadi cm aku. Kalau x lagi kesiannnnn.....Mase jerebu aku dah sedaya upaya bg amsyar minum air masak. Ltk siap2 dlm botol yg ade strw sruh je die minum. Bile die x nak aku sruh juge. Aku ckp "last.. last.. minum sikit..". smpai kn amsyar pon ckp bnda yg sme.." last.. last... " kikikiki....
 
Udah kate jerebu mesti kne pki mask kn.. Dan hrga mask pon tibe2 jadi mahal x mcm hari biase.. Dah agak dah.. bab2 ni rmi la org amik kesmpatan kn. 

Errr... mcm org kat bawah ni... Beliau bkn juge amik kempatan pakai mask mse jerebu.. hehehehehe... Tapi... siapakah beliauuuu?? misteri!!



Kedua2 mereka juga seperti sy mngsa jerebu. Kesian mereka...Tp comel ape pakai 'niqab' kn.. hehehehehe



Ok dah. Jerebu.. sila jgn dtg lagi.

No comments:

Post a Comment