my wall

Monday 3 June 2013

Kenduri sambil bercuti di Terengganu

Ujung bln 5 sempat pergi ke Terengganu dgn family besa aku. Family besar itu termasuk sedara mara aku belah jb .. Tujuan utama ke Terengganu sebab attend wedding sedara kami lpas tu bercuti tu termasuk dalam pakej le.. Ade pakej ke..?? hehehehe....

Gerak ari ahad pagi smpai nye malam... Terasa jauh nye Terengganu sbb kami ikut jalan genting - Karak. Sblum ni pergi sana kami lalu Gerik. Dah naik kematu montot ni dok lame sgt dlm kete.. ish!

Kenduri sedara itu hari selasa.. Tuan rumah ckp mmg dah jadi kebiasaan org2 sana bt knduri ari  isnin-jumaat asal kn cuti sekolah. Tpt aku jarang. Kalu nk tgk x de org mse knduri cube la bt hari org bekerja.. hehehehe... Tp aku tgk ramia juge la yg dok dtg knduri ari selasa tu...
Di Terengganu kami mnginap di Homestay  Sri Jembal. Homestay ni kkak aku yg di jb yg arrange. Aku smpai2 dah ade bilik utk aku.. Selesa homestay nye sbb ketiga2 bilik serta ruang tamu dilengkapi ekon.. Pnting tu ekon. heheheh. Untuk mnginap di homestay ni bayarannye rm200/night. Kmi amik 2 mlm sume nye rm400..
Ruang tamu homestay tpt kami mnginap.. cantik,selesa..
Ruang tamu yg luas
Bilik utama.. ni bilik abh n mak sbb ade bilik air dlm ni...
Bilik kedua - bilik kkak aku di jb luas sesuai utk ank2 yg ber 3 tu..

Ni bilik ke tiga. Bilik ni comel sesuai utk kmi ber 3...
Yg lain2 nk tido di ruang tamu.. Diorg x kesah sbb ade ekon... Ekon tu memain kn peranan penting kn. Kalu jamban ade ekon agk2 mau ke deme2 ni tido kt jamban... hahahahahah..




Ruang dapur

Yg pnting ade mesin basuh... siap dgn sabun n pelembut die bg

Ni tuan punye homesta.. aku amik kt fb beliau

Habis bab homestay...  

Hari kenduri selasa jadi ari ahad kami dah ade di Terengganu sbb bole berjalan2 di sana. Isnin tu aku dgn keluarga aku sempat berkunjung ke Pasar Payang. Org sne ckp ini tpt wajib klu dtg Kuala Terengganu. Wajib le kot sbb mmg pon ramai org kt sana. Yg banyak pon baju, tudung, Kopok2 ikan, Manisan, Buah2 tempatan, Kopok leko mmg wajib ade lah kn.. Kat Pasar Payang aku banyak beli kopok ikan dgn manisan2 yg  jarang bole dpt kt tpt aku. Sempat gak aku sambar gula2 sarang burung. Ni yg sebok org kta wajib beli tp rasenye... herm.... cukup la satu aku beli satu pon x hbis...



Manisan2 lain tu dah habis aku bedal mase kt homestay lg..... Maklom.. ank sedara ramai kan.....

Meh cite pasal knduri lak....

Pngantin yg diraikan.. Sedara aku yg perempuan tu.. pic lpas nikah.. tahniah..

Bersanding.. cantik sedara aku sorg nie....

Upacara ptg pulut. da bgambar sakan baru tau yg pngantin x posing lg dgn pulut ni.... kihkihkih

Begitu la percutian pendek kami.. Apepon Terengganu mmg sebuah negeri yg sgt cantik. Last pergi sni 3 thn lpas mmg aku perasan Terengganu ni best. Ingt kan kali ni pergi bole melencong ke tpt2 lain yg x pernah pergi... Rupenye x juge berkesempatan.... Mungkin 1 hari nti...

Lpas knduri kami bertolak pulang ke perak..... meskipon hanya sekejap tp best!!!

No comments:

Post a Comment