my wall

Thursday, 5 September 2013

Mak dan kencing manis...

Kencing mnis mak dtg lg... Mungkin lps raya mak mkn mcm2... 
Mula perasan kaki mak ade gelembung besar
Gelembung tu dlm nye ade air... 
Kesian mak....

Mak ckp mak terputus bekalan ubat
Mmg mak bergntung pada ubat doktor
Bt mse ni ubt2 tu mmg sesuai pada mak

Selain ubt doktor mak amik inisiatif lain
Mak minum jus peria yg pahit ya amat
Tp mak cmpur dgn jus epal hijau
Kesian mak....

Bile kncing mnis mak dtg makanya
kelam kabut la ank2 nye
Yg jauh yg dekat sume bt ape yg patut
Bkn la sblum ni kami biar kn mak
Cuma kami pantau ape yg patut je
Mak pon x pernah skip mkn ubt
Lpas raya ni je kncing mnis mak dtg balik

3 thun lpas kmi bg mak mkn beras perang
Tp mk ckp mak x suke
Aku tgk pon x lalu
Perang je... sape nk... kesian mak

Lpas tu mk mkn beras bese yg berknji tu
Tp x bole mkn byk2 la....

Skrg ni aku ade belikan mak beras Faiza Herba Ponni Taj mahal
Org cakap beras TV3.. hahahaha 
Beras ni x berkanji
Beras ni dpt pengiktirafan dr National Diabetes Institute
Ha... sesuai la dgn mak.....



Beras ni yg nk berdaet pon sgt2 bole.. Mkn la byk mne pon smpai kenyang. X mnggemukk kan. Aku pon dah mula mkn beras ni... Muahahahahahaha....

Selain beras ni adik aku ade beli kan produk gamat healin utk mak... Gamat healin ni sesuai utk diabetes.. Bole kering kn luka akibat kncing mnis. Byk lagi khasiat healin gamat ni... Penuh kang satu wall ni dgn khasiat healin... heheheheh.. Cukup la aku kasi tau ubat ni sesuai utk org kncing manis.. Hrga dlm rm100++


Bawah ni plk utk cek kndungan darah mak... Mse aku kerja dgn pusat pakar aku ade belajar nk cek kndungan gula.. Alhamdulillah bole manfaat kn utk mak aku ape yg aku belajar. Kalau g klinik 1 kali cek kne bayar... Bile bt sendiri rse jimat cuma kne berhabis beratus2 sbb nk beli alat die. X pe.. sekali beli je lpas tu bole gne smpai bile2.. Bkn utk mak je.. aku bole cek drh abah, adik beradik aku, laki aku.... hehehehehe..


Aku dah cek kndungan gula aku... aku bebas dr kncing mnis.. bt mse ni la.... hahahaha.. kne jge btol2 sbb aku berpotensi nk dpt kncing mnis sbb mak aku dah ade. kan!

Nova pen tu utk insulin mak.. MAk x nk cucuk insulin.. Die ckup x suke bile tahap ccuk insulin tp nk bt cmne mak.... sian mak.....


Ni plk jus pamoga yg mak aku minum sebelum ni. Jus buah delima. Bagus ni.... Tp mak x minum lg dah sbb skrg mk dgn healin gamat.. Harga dlm rm150-rm180...

Ade lg 1 produk CNI nama nye dialife... Produk ni bagus juga utk kncing mnis. Bole turun kn kadar gula dlm drah.. Mmg mak kne mkn ubat ni cuma x beli lg... Harga die x mahal.. rm60 je... tp skrg mungkin dah naik kot kn. Sbb rm60 tu hrga 3 thn lpas...


Untuk mak... moga diberi kesihatan yg baik.. mcm dulu2... Kuat cm dlu2.. Ceria cm dulu2.. Kami ank2 mak x nak tgk mak x sihat... Untuk mak ape aje kami akn berikan... Sayang mak...

1 comment:

  1. vivix pun ok jugak untuk kencing manis..mahal sikit..tapi insyaAllah berbaloi..

    http://naturally-vitamin.blogspot.com/2013/11/manfaat-dan-testimoni-vivix-untuk.html

    ReplyDelete