my wall

Tuesday 25 September 2012

Mangsa kecuaian

Baru ni sembang dgn mak. Dapat tau ank sedara yg nun kat JB balik sekolah jln kaki. Ala mnja nye dgr tajuk sembang balik sekolah jln kaki ni. Ok. Berpuluh tahun yg lepas klu budak blk sekolah jln kaki berbatu2 jauh nye x ape. Smpai lmbat pon x ape. Comfom selamat ank smpai rumah cume cpt dan lmbat aje. Tp kes ank sedara aku ni berlaku zaman sekarang!

Ank sedara aku pompuan. 7 tahun. Sekolah nye x jauh dr rumah. Tp bile dah jln kaki sambil menghafal jln blk rumah ade la dlm 45 minit .Punca jln kaki dgr nye driver lupe nk amik. Sebab hari sabtu. Hari tu budak sekolah sebab nk ganti hari la kn... Owh senang kan alasan! terlupe!

Kesian kn. Tuhan lindung ank ini dan jauh kn dr segala musibah. Sekarang musim budak kne culik. Cube kite pikir dalam2 pasal pnculikan budak. Takut kn. Selami perasaan mak bapak Allahyarham Nurin, Allahyarham Dirang dgn Sharlini (x tau nk ltk Allahyarham ke x). Lagi sekali sy bersyukur ank sedara sy selamat smpai rmah atas kecuaian org lain!

Menggigil jgk la dgr ank sedara balik sekolah jln kaki. Wpon die selamat tp hati sakit sgt bile dgr. Mujur aku bukan mak ayh die. Kalau aku mak ayh die mmg dah kena smash la para cikgu n driver tu.. *kecewa.

Aku tau kakak dan abg ipar aku pon turut sama kecewa ats ape yg berlaku. Tp kakak dan abg ipar mungkin berhati lembut n amik pengajaran atas ape yg berlaku.

Lepas ni aku harap sgt cikgu sekolah lebih alert dgn student ape lagi mereka2 ini budak sekolah rendah. Sume nk blk awal. Nampk budak tunggu depan sekolah sorg2 bt x nampak. Driver pulak x bole buat alasan terlupe. Nasib lah ank sedara selamat tnpa ada ape2 berlaku. Kalau la nasib diorg sme dgn kanak2 malang tu (nauzubillah) sape nk jawab...

Walau ape pon yg jadi sy bersyukur semua nye selamat. Alhamdulillah tuhan lindungi ank ini....



Pika... (anak sedara)







No comments:

Post a Comment