my wall

Tuesday 15 July 2014

Dugaan puasa

Alahai.. lame btul x luang kan mase kt sini... last update bln 3. Skrg dah bulan 7 hoi. Dah bersawang, berkeladak, berkecah dah rumah aku.. hahahahaha.... Sebelom aku masok cite ni aku dah qada semua cite2 kawan2 aku.. Alhamdulillah hampir 4 bulan x folo cite kengkawan byk cerite best yg kwn2 aku kongsi.. Ade dpt baby bru, ade dpt keje baru, ade dah kawen... syukur.....

Wopn da masok pertengahan puasa aku tetap nk ucap kn selamat berpuasa dan selamat hari raya.. heheheh... Sikit je lg kite nk berhari raya tp jgn lupa hbis kn ibadat puasa yg tinggal hujung2 ni... Lg nk smpai ke pnghujung lg byk pahala2 bole kite dpt... gituuuuu.. kejar la selagi bole...

Ckp pasal puasa pada aku tahun ni adalah thun yg diduga Allah pada aku untuk jln kn ibadah ini.. Puasa ke 3 aku diserang sesak nafas yg agak teruk mase tido. Bayangkn la... tgh tido dlm pkul 3.30pg gitu aku bgn dan susah nk bernafas. nafas aku pendek2. Siyes mcm nk mati je rase. Mcm Allah nk amik aku tu jam jgk. 

Aku kejut suami. Die terkejut tgk aku tercungap2 pepagi buta.. Tgk je suami aku terus nangis. Bkn ape. Nangis sb takut kalo tuhan amik aku mase tu.. Aku suruh die cpt2 salin baju bawak aku pergi hospital. Mase die bersiap aku dduk kt katil tenung muka anak. Aku bayangkn kalau aku pergi dlu tinggal kn die sendirian dgn ayh die. Sedih nye..... huhuhu.. Bile bertenang, tgk muka ank, pelan2 nafas aku ok dan aku ckp kt suami cancel pergi hospital. 

Esoknye aku decide pergi jgk hospital dr ckp aku gastric. Ye mmg aku ade gastric tp mse aku sesak nafas x de sakit ulu hati, sakit dlm perut mmg x ade... layan kn aje la dah dr ckp mcm tu. Tp ade 1 ubat yg dr bg mmg bagus sbb kalo mkn ubt tu mcm ade satu laluan untuk bernafas dgn selesa... Lpas sahur n berbuka telan je la ubt tu..

Selain dr ubat tu aku minum susu kambing hi goat. Susu ni pon buat aku lega sepanjang berpuasa. Alhamdulillah la... smpai skrg aku amal kn minum susu kambing hi goat...

Dan smpai skrg masalah ssh nk bernafas dah beransur pulih.. Tp smpi skrg la x bole lupa mcm mne tkut nye mse mula2 pnyakit tu dtg.. tp setidak2 nye aku rse ape yg org lain x rase...

Ok la.. hujung2 puasa nie mesti byk amal nk kne kejar kn. Kejar la selagi bole sebelom tu jgn lupa doakan sekali kt saudara kite kt Gaza tu.. Mereka memerlukan doa kita..

Bye! lpas ni kite smbung berblog ya

No comments:

Post a Comment